El torrent de Solleric

La ruta que seguim fa la volta pel refugi dels Tossals Verds. Surt a prop d’Alaró seguint el torrent de Solleric, creua els túnels que ens duen a l’embassament de Cúber i torna pel Pas Llis. És una ruta bastant complicada per la seva distància, per la seva pujada pronunciada i per una davallada molt tècnica. No obstant, val la pena fer-la per poder disfrutar de les vistes de la Serra de Tramuntana.

20170204_102808
Vista panoràmica al Coll de sa Coma des Ases. Al fons podeu veure el Puig de s’Alcadena a prop d’Alaró

El refugi dels Tossals Verds es troba situat a uns 520 metres d’altitud dins la finca pública propietat del Consell de Mallorca de Tossals Verds al terme municipal d’Escorca. S´hi pot arribar per diferents rutes i ens hi podem allotjar amb reserva prèvia.

ITINERARI DE LA RUTA

1. El punt de partida de la nostra ruta és la carretera d´Alaró a Bunyola (Ma-2100) on podem deixar el cotxe al punt quilomètric 18. Començarem seguint el desviament a ma dreta amb un tram asfaltat d’un km. que ens condueix al camí vell de Solleric.

Inici de la nostra ruta a la carretera d’Alaró a Bunyola (fotografia de Google Maps)
Camí vell de Solleric (fotografia de Google Maps)

2. Aquest camí ens guia fins a la Finca de Solleric, una antiga possessió d’ús agrícola i ramader, restaurada fa uns anys pel Consell de Mallorca. Aquest tram segueix  el Torrent de Solleric, té una distància de 2,5km i un desnivell de 150 metres.

3. Seguirem pel tram asfaltat que arriba als 465 metres d’altitud a la placeta d’en Sion(1,5 km)

4. Anirem pel camí seguint les indicacions del GR però a uns 1,4km arribarem a un creuament de camins i haurem de seguir a mà esquerra passant per davant d’una caseta de pedra. A partir d’ara la cosa es complica.

5. Aquest tram ens durà als túnels i a la canaleta. Hi ha 5 túnels. Els dos primers es poden creuar per dedins o bé seguint l’antiga Síquia de Solleric. Els tres restants s’han de creuar per dedins ajudats d’una llanterna (serveix la del mòbil).

6. Al final del darrer túnel seguirem el camí fins a trobar el Torrent d’Almadrà.  És el tram més difícil. Té 1,5 km de longitud però amb un desnivell de 400 metres.

7. En creuar el Torrent d’Almadrà iniciarem la pujada fins a l’embassament de Cúber. Cal extremar la precaució durant la pujada pel risc de despreniments.

8. Seguirem l’embassament per la seva dreta fins que arribam a un cartell que ens indica  la pujada a Sa Font des Noguer i Es Pas Llis.

8. Començarem la pujada que ens porta al punt més alt del nostre recorregut, d’uns 900 metres a prop des Coll de sa Coma des Ases.

9. A partir d’aquí el recorregut torna molt tècnic i arriba de nou al refugi de Tossals Verds passant pes Pas Llis.

Tossals Verds

10. Una vegada que arribam als Tossals Verds hem de seguir de nou la ruta GR que ens farà creuar de nou el Torrent d´Almadrà i arribar a la placeta d’en Sion

11. Ara només haurem de tornar pel camí de Solleric fins arribar al cotxe, punt final de la ruta.

RESUM DE LA RUTA

Imagen5
Perfil de la ruta
Screenshot_2017-05-16-13-30-25-1
Mapa topogràfic de la ruta